In Amsterdam is een nieuwe flagshop boutique van Nespresso geopend waarin koffie als beleving en kunstvorm centraal staat. Misschien voelt dat wat pretentieus, maar het idee is om bezoekers door koffie en kunst te vermengen een nieuwe winkelervaring te bieden. Eentje waar offline en online retail samenkomen.
Met een oppervlakte van 120m2 is het ook nog eens de grootste boutique van Nespresso in ons land. Deze winkels spelen een essentiële rol in het verbinden van klanten met het merk. Daarom zijn het plekken waar zij het merk op een persoonlijke manier kunnen beleven. Dit om iedereen zich welkom en verbonden te laten voelen met het merk.
Online en offline
Herman Rooswinkel, Commercial Director B2C bij Nespresso Nederland, over de nieuwe formule: “Koffieliefhebbers kunnen hier de wereld van Nespresso ontdekken, van live recyclen tot het personaliseren van producten, in een levendige ruimte waar proeven centraal staat.We spelen bovendien in op de samenkomende online en offline winkelbehoeften waarbij wij een merkbeleving aanbieden naast het gemak van online bestellen.”
Experience bar
In deze nieuwe shop is een Experience Bar te vinden. Daar kunnen bezoekers experimenteren met Nespresso koffiesoorten, koffierecepten en de verschillende zetmethoden. Daarnaast laat Nespresso bezoekers het proces van koffieboon tot verfijnd kopje koffie en gerecyclede capsule zien. Zo wordt onder meer live het roasting- en maalproces van koffiebonen getoond.
Kunst in de shop
De locatie van de boutique is met zorg uitgekozen om koffie, kunst en design in het artistieke hart van Amsterdam bij elkaar te brengen: omringd door wereldberoemde musea. Eén van de muren in de Boutique geeft een local touch weer en presenteert kwartaalwisselende kunstwerken van beroemde Nederlandse kunstschilders, in samenwerking met kleureninstituut Pantone. Met een knipoog naar het pointillisme, is een van Van Gogh’s werken de primeur.

Hoofdredacteur van Eatly.nl. Freelance journalist en copywriter. Geniet van goed eten, drinken en een toffe trip. Mail: redactie@eatly.nl