Nespresso deelt in nieuwe campagne passie voor Italiaanse koffie

Nespresso deelt in nieuwe campagne passie voor Italiaanse koffie

Vorig artikel Volgend artikel

Nespresso is het nieuwe jaar begonnen met het omarmen van de Italiaanse koffie. Samen met het Italiaanse mode-icoon Chiara Ferragni wordt de passie voor de levendige koffiecultuur van Italië in een vierdelige korte filmserie en met het limited edition Ispirazione Italiana assortiment. Daarin wordt vooral de stad Milaan in het zonnetje gezet.

Voor de vierdelige serie gaat Ferragni op ontdekkingstocht door Italië. De eerste stop is samen met historicus Filippo Cosmelli in Rome. Verschillende kenmerkende locatie voor de koffiecultuur komen voorbij, zoals Antico Caffè Greco. De reis wordt vervolgd in Milaan, de inspiratie van de Milano Intenso koffie.

Inspiratie

Milaan staat bekend om de historische locaties als: Villa Necchi, Palazzo Montedoria en de Duomo kathedraal. De limited edition collectie is geïnspireerd door Milaan. Dat zie je terug door onder meer de gouden torenspitsen van de Duomo en het op maat gemaakte geometrische diepgroene ontwerp van Villa Necchi met gouden accenten.

Koffieliefde

Ferragni zegt over haar samenwerking met Nespresso: “Mijn liefde voor koffie en Italië kent geen grenzen, dus ik greep deze kans om samen met Nespresso deze limited-edition collectie te helpen ontwikkelen. Het nieuwe assortiment is geïnspireerd op de creativiteit en de rijke cultuur van Rome en Milaan. Ik ben heel blij dat ik zulke heerlijke koffie, een prachtige machine en accessoires naar koffieliefhebbers over de hele wereld mag brengen.”

Milano Intenso

De Ispirazione Italiana wordt dus uitgebreid met de Milano Intenso. Een koffie die een balans vindt tussen fruitige noten en een beetje pit. De nieuwe koffie probeert de elegantie, geschiedenis en koffie-expertise van Italië naar deze blend te vertalen. De smaak van de koffie is te typeren als geroosterde granen en cacao met tonen van brood en pure chocolade. Tip van Nespresso: drink de koffie als cappuccino.

Nieuw assortiment

Het hele nieuwe assortiment bestaat uit een Touch Travel Mug in een goudkleur en een set van twee espressokopjes in matzwart met gouden embleem. Daarnaast is er ook een limited edition Nespresso CitiZ-koffiemachine met artwork dat doet denken aan Villa Necchi in Milaan doet denken.

Redactie Eatly.nl

De redactie van Eatly brengt je het leukste nieuws op gebied van eten en drinken! Vragen? Stuur dan een mail naar Redactie [at] Eatly.nl.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies