Limited edition Disaronno draagt Diesel

Limited edition Disaronno draagt Diesel

Vorig artikel Volgend artikel

Dit jaar worden de limited edition flessen van Disaronno aangekleed door het Italiaanse kledingmerk Diesel. Voor het zevende jaar op rij gaat het likeurmerk een samenwerking aan met een groot Italiaans modemerk waarmee speciale flessen uitgebracht worden. Dit jaar gebeurt het onder de noemer ‘Disaronno Wears Diesel’.

De flessen zijn onderdeel van het ‘Disaronno Icon Project’. Daarvoor wordt ieder jaar een samenwerking gezocht met een Italiaans modehuis om de iconische hoekige fles van een speciale buitenkant te voorzien. Eerdere modemerken die een eigen design hebben gemaakt zijn onder andere: Trussardi, Versace en Cavalli.

Camouflage patroon

De ontwerpers van Diesel hebben voor deze limited edition gekozen voor een opvallend blauw camouflage-patroon uitgevoerd in denim. Heel logisch aangezien Diesel er wereldwijd bekendheid mee heeft vergaard. CEO van de Illya Saronno Holding, Augusto Reina, is trots op het resultaat: “Het ontwerp geeft onze fles met zijn onmiskenbare vorm, een extra karaktervolle uitstraling. Het is een perfecte mix van Italiaanse stijl en moderniteit die de gedeelde passie van onze merken weerspiegelt. We zijn allebei wereldberoemde, in Italië gevestigde bedrijven met een sterke focus op creativiteit en originaliteit.

Sociale impact

Een deel van de opbrengst van de verkoop van de zevende editie van het Disaronno Icon Project gaat naar de OTB Foundation. Dat is de filantropische tak van Diesel die het motto met zich meedraagt: “Moedige acties voor een betere wereld’. De stichting ondersteunt verschillende sociale initiatieven die zich richten op: duurzaamheid, innovatie en sociale impact.

De ‘Disaronno Wears Diesel’ flessen zijn te koop bij allerlei slijterijen in Nederland. Daar wordt een grote limited edition fles Disaronno verkocht, maar ook twee sets met miniatuurverpakkingen die verpakt zijn per drie stuks in zes verschillende denimtinten.

disaronno v1
Wes van Geneijgen

Is editor-in-chief a.i. van Eatly.nl. Werkt als freelance journalist en copywriter. Wakker te maken voor: goed eten&drinken of een toffe trip.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies