De redactie van Eatly brengt je het leukste nieuws op gebied van eten en drinken! Vragen? Stuur dan een mail naar Redactie [at] Eatly.nl.
Iconisch jenevermerk Hooghoudt heeft voor het eerste keer ooit een non-alcoholische spirit op de markt gebracht: Zero Zero 24. Het is een kruidendistillaat op basis van jeneverbes, lavendel en vlierbloesem, waarmee het een ode brengt aan Rijke Jenever No. 24.
De laatste jaren zijn er steeds meer initiatieven die het drinken van geen alcohol in een bepaalde periode stimuleren, denk aan: Dry January of Sober October. Bewuster omgaan met alcohol is een trend aan het worden, logisch dat een iconisch merk als Hooghoudt hier ook in meegaat.
Alcoholvrije dranken
De eerste stap wordt dus gezet met Zero Zero 24. Bert Hooghoudt, de vierde generatie aan het roer van het familiebedrijf, zegt hierover: “Het meest dierbare aan dit bedrijf is dat we innoveren op basis van het verleden. Het is heel bijzonder dat we iets geheel nieuws creëren op basis van het recept dat mijn opa Ludolf Wietse Hooghoudt in de vorige eeuw maakte. Dat maakt Hooghoudt naar mijn idee zo bijzonder en is de reden waarom we nog steeds nieuwe klanten aanspreken.”
De voormalig Beste Bartender van Nederland, Lennart Deddens, is al aan de slag gegaan met Zero Zero 24: “Ook niet-drinkers verdienen de volledige ervaring als ze uitgaan. De tijd dat de BOB er een beetje bijhangt met een spa rood is voorbij en mensen die om gezondheidsredenen niet drinken, willen ook cocktails met diepgang. Zero Zero 24 biedt dat. Het heeft echt alles behalve de alcohol en de calorieën.”
Nieuwe identiteit
Vorige maand onthulde Hooghoudt de nieuwe identiteit en twee nieuwe dranken: Raw Genever en Aged Genever 5 years. Met al deze stappen wil het merk de moderne consument aanspreken en de komst van het aankomende jenevertijdperk markeren.
De drie nieuwe dranken van Hooghoudt zijn verkrijgbaar bij slijterijen en in de betere horeca.