Grolsch richt zich op speciaalbier

Grolsch richt zich op speciaalbier

Vorig artikel Volgend artikel

Bierbrouwer Grolsch zet vanaf deze winter met een nieuwe campagne de speciaalbieren onder de aandacht. Iedere drie maanden wordt er een reclamefilm uitgebracht kenmerkend voor dat seizoen waarin een bij dat jaargetij passend bier de hoofdrol speelt. In de eerste commercial is die eer weggelegd voor de Grolsch Kruidige Tripel.

Zoals we vaker aan hebben gehaald in artikelen op Eatly wint speciaalbier terrein in Nederland en wordt het steeds meer gedronken. Dat doen de bierdrinkers dan ook met de seizoenen mee. In de lente en zomer worden er vooral lichte bieren als radler, weizen en ipa’s gedronken, terwijl in de herfst en de winter de herfstbocken en donkere wat zwaardere bieren populair zijn.

Vier nieuwe speciaalbieren

In 2019 introduceerde de bierbrouwer vier nieuwe speciaalbieren: Blonde Saison, Klassieke Blond, Volle Dubbel en de alcoholvrije Weizen 0,0%. Met de aanvulling van die bieren heeft Grolsch inmiddels 12 speciaalbieren in het assortiment. Daar komt op korte termijn een dertiende bij: Grolsch Frisbittere IPA.

Eigen spotlight

Aangezien er vier seizoenen zijn, worden er vier bieren uitgelicht in de commercials. In het voorjaar komt Frisse Lentebok aan de beurt, de zomer is voor Puur Weizen en de herfst wordt geclaimd door Rijke Herfstbok. Sommige van de bieren zijn alleen tijdens bepaalde seizoenen verkrijgbaar, de anderen zijn het hele jaar door te koop. De seizoensgebonden bieren: in de lente en zomer is Frisse Lentebok voorhanden en in de herfst en winter Rijke Herfstbok verkrijgbaar. Kristalheldere Zomerbok koop je alleen in de zomer en Winterbok met honing alleen in de winter.

Redactie Eatly

De redactie van Eatly brengt je het leukste nieuws op gebied van eten en drinken! Vragen? Stuur dan een mail naar Redactie [at] Eatly.nl.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies