Drinks13.11.2019

Goeie, Jopen! Anything but boring


De Haarlemse bierbrouwerij Jopen is jarig, de brouwerij bestaat inmiddels 25 jaar. Om dit heugelijk feit te vieren zijn deze week de nieuw gedesignde labels voor de bierflessen, het nieuwe logo en het nieuwe motto ‘Anything but boring’ gepresenteerd.

Om het zilveren jubileum feestelijk te omlijsten heeft Jopen een restyling ondergaan. Het oude logo met Gotische letters heeft plaatsgemaakt voor een strak nieuw vormgegeven logo waarin alleen de karakteristieke J is overgebleven.

Andere koers

Het vernieuwde design van het logo en de etiketten illustreert een nieuwe koers voor het biermerk. De slogan ‘Anything but boring’ versterkt dit nog eens. In het vorige logo van Jopen had de kerk een prominente rol en draaide het om de slogan ‘Crafting Divine Beer’. Het nieuwe logo verwijst vooral naar het jaar 1994 en de stad waar het allemaal begon, Haarlem.

Bij Jopen zijn ze helemaal blij met de restyling: “Alles wat uit onze ketel komt, is daarom lekker onverwacht en niet normaal lekker. Mocht je Jopen ergens tegen het lijf lopen, reken dan maar dat we er alles aan doen om elk laatste druppeltje dufheid uit je dag te persen.”

<em>(Afbeelding: Evolutie design Jopen bierflessen - \u00a9 Bierbrouwerij Jopen)<\/em>
(Afbeelding: Evolutie design Jopen bierflessen - © Bierbrouwerij Jopen)
Redactie Eatly

De redactie van Eatly brengt je het leukste nieuws op gebied van eten en drinken! Vragen? Stuur dan een mail naar Redactie [at] Eatly.nl.