'Biertje?' maakt comeback

'Biertje?' maakt comeback

Vorig artikel Volgend artikel

Bierbrouwer Heineken heeft deze week een nieuwe campagne gelanceerd. Hierin staan de Nederlandse vindingrijkheid, pragmatisme en een flinke dosis zelfspot centraal. De slogan ‘Biertje?’ wordt uit de mottenballen gehaald om dit alles kracht bij te zetten.

Marketingmanager, Josefien Olij, legt uit: Als Nederlands merk willen we echt connectie maken met iedereen in het land. In deze nieuwe campagne laten we op ludieke wijze zien hoe Heineken en de krat altijd al onderdeel zijn geweest van de Nederlandse samenleving. Nederland is bij uitstek een krattenland: er zijn maar liefst 4,6 miljoen Heineken-kratten in omloop. Daarnaast is het ons meest verkochte verpakking.”

Comeback ‘Biertje?’

‘Biertje?’ maakte in 2002 zijn debuut als slogan van de bierbrouwer. In de nieuwe campagne staat hij weer centraal. Marketingdirecteur van Heineken, David Lette, vindt het een mooie vondst: “De slogan nodigt uit om met een frisse blik naar de wereld te kijken en juist daar staan Nederlanders om bekend. Met een biertje maken we connectie, doen we nieuwe ideeën op of maken we een lastig gesprek wat luchtiger. Mooi om daar met ons product, of dat nu alcoholhoudend of -vrij is, een rol in te kunnen spelen.”

Aangezien de campagne al via allerlei sociale kanalen loopt, waaronder Youtube, is de tv-spot hieronder te bekijken.

Wes van Geneijgen

Is editor-in-chief a.i. van Eatly.nl. Werkt als freelance journalist en copywriter. Wakker te maken voor: goed eten&drinken of een toffe trip.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies