Bier drinken en de wereld een stukje beter maken als laidbacktivist van Lowlander

Bier drinken en de wereld een stukje beter maken als laidbacktivist van Lowlander

Vorig artikel Volgend artikel

Er was jaren geleden een tv-serie genaamd Heroes waarin de zin ‘Save the cheerleader, save the world’ een grote rol speelde. Geen idee of de marketingafdeling bij bierbrouwerij Lowlander de serie kent, maar hun nieuwe campagne rondom laidbacktivism met het motto ‘drink bier, red de planeet’ doet er heel erg aan denken.

Lowlander is al jaren bezig met hun bieren om de planeet een stukje beter achter te laten, daar probeert het bier nu de Nederlandse consument op een laagdrempelige manier bij te betrekken. Het idee is heel simpel: drink bier om klimaatverandering tegen te gaan, wilde dieren te beschermen en biodiversiteit te stimuleren. Je zou het een win-win kunnen noemen.

Natuurpositief

De bierbrouwer heeft zich gecommitteerd aan het idee om in 2030 natuurpositief te zijn. Daarbij is het bedrijf sinds dit jaar aangesloten bij 1% For The Planet. Daarmee wordt 1% van de omzet gedoneerd en worden er zo goede doelen ondersteund die zich inzetten voor de natuur. Consumenten kunnen hier dan ook een steentje aan bijdragen door Laidbacktivist te worden.

Laidbacktivist

Frederik Kampman, CBO van Lowlander, over het laidbacktivisme: “Sinds de oprichting van Lowlander zijn we constant actief op zoek naar manieren en initiatieven om afval te verminderen, klimaatverandering tegen te gaan, biodiversiteit te behouden en wilde dieren te beschermen. Vanaf de start hebben we de bewuste keuze gemaakt om niet een eigen brouwerij te bouwen maar gebruik te maken van de overcapaciteit van andere brouwerijen.”

Met al deze (nieuwe) initiatieven werk je als drinker van de bieren dus mee aan de wereld een stukje beter maken.

Wes van Geneijgen

Freelance journalist en copywriter. Geniet van goed eten, drinken en een toffe trip.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies