AB InBev brengt Bud(weiser) naar Nederland

AB InBev brengt Bud(weiser) naar Nederland

En gaat de strijd aan met Heineken

Vorig artikel Volgend artikel

Een van de grootste bierbrouwerijen AB InBev gaat in Nederland de strijd aan met Heineken door het iconische Amerikaanse bier Bud(weiser) hier te introduceren.

Budweiser is qua merkwaarde het grootste biermerk van de wereld en is op deze manier nog nooit in Nederland gelanceerd. In eerste instantie wordt het bier in Nederland onder de naam Bud vooral in de horeca in de Randstad uitgerold en later in 2019 moet het ook voor iedereen beschikbaar worden in supermarkten en drankenhandels.

Minder bitter

Wat de pilsener vooral onderscheidt is dat hij minder bitter is en een alcoholpercentage van vijf procent heeft. Zodoende wordt het gezien als een zachte pils die makkelijk door te drinken is. Het merk wil op deze manier een bredere doelgroep aanspreken en zo een plaats verwerven bij de Nederlandse consument.

Nicolas Bartholomeeusen, directeur van de bierbrouwerij, vult aan: “Wij gaan het Nederlandse bierlandschap opfrissen en introduceren met Bud een internationaal premium pilsener met een onderscheidende positionering. We zien dat hier vanuit de markt een grote behoefte aan is.”

Millennials

Opvallend genoeg richt het biermerk zich voornamelijk op de millennials. Hierbij wordt samengewerkt met ‘het talent van de toekomst’. Bud wil op deze manier iedereen aansporen zelf de regie in het leven te pakken, dromen na te jagen en vooral trots te zijn op dat waar hij of zij in gelooft. Of zoals ze het zelf verwoorden: “The King van je eigen leven te zijn en dit ook te uitdragen is waar wij voor staan. Dat mogen we met z’n allen best wat meer doen.”

Redactie Eatly

De redactie van Eatly brengt je het leukste nieuws op gebied van eten en drinken! Vragen? Stuur dan een mail naar Redactie [at] Eatly.nl.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies