De redactie van Eatly brengt je het leukste nieuws op gebied van eten en drinken! Vragen? Stuur dan een mail naar Redactie [at] Eatly.nl.
Deliveroo heeft met de Marketplace+-dienst een succesvol eerste jaar gehad. De dienst stelt restaurants instaat om bestellingen via Deliveroo te laten lopen en die door eigen bezorgers te laten bezorgen.
In het eerste jaar zijn er ruim 550 restaurants die van deze dienst gebruikmaken. De verwachting van het maaltijdbezorgplatform is dat de stijging dit jaar met 125 procent doorzet en er nog eens honderden restaurants toegevoegd worden. In Eindhoven, Den Haag en Amsterdam wordt het meeste besteld bij restaurants met eigen bezorgers.
Lokale ondernemers
De dienst werkt goed voor de groei van lokale ondernemers. Ze hebben de kans om van het bereik van Deliveroo te profiteren en daarnaast hun eigen bezorgnetwerk uit te breiden en verder te ontwikkelen. Daarbij heeft het platform de mogelijkheid om het aanbod te vergroten. Uit absolute cijfers blijkt dat de restaurants met eigen bezorging het meest gebruikmaken van het platform.
De wisselwerking tussen het platform en de restaurants zorgt ook voor ontwikkelingen aan de kant van Deliveroo. Tot vorig jaar was het bijvoorbeeld niet mogelijk om na 23:00 uur nog eten te bestellen. Door de flexibiliteit van de restaurants met eigen bezorging zijn de sluitingstijden verruimd.
Groei
In iedere Nederlandse stad waar Deliveroo actief is, zijn er restaurants die met eigen bezorging werken. De directeur van het platform in Nederland, Stijn Verstijnen, legt uit: ““Deliveroo werkt sinds de lancering op een nieuwe, succesvolle manier samen met restaurants. Dankzij de dienst krijgen restaurants meer omzet, kunnen wij ons aanbod uitbreiden en hebben onze klanten meer keuze. En dit alles terwijl we de service en kwaliteit hoog houden. We verwachten dat onze bestellingen dit jaar met 125 procent toenemen, dat is ook waar we ons op focussen.”