Plus voert Nutri-Score in op producten huismerk

Plus voert Nutri-Score in op producten huismerk

Vorig artikel Volgend artikel

Supermarktketen Plus start deze week een tweede pilot met voedselkeuzelogo Nutri-Score. Van 3.000 huismerkproducten is in de winkel op de elektronische schaplabels en online de Nutri-Score te vinden. Daarmee moet het voor consumenten makkelijker worden om in de winkels en online een gezondere keuze te maken.

De eerste pilot met Nutri-Score van de supermarktketen draaide om de verpakkingen van zijn Biologisch Plus en Bio+ producten. Die was voor zowel consumenten en Plus geslaagd. Vandaar dat de tweede pilot nu grootschaliger opgezet is en naast in de winkel ook op de website en de eigen app wordt doorgetrokken voor de 3.000 huismerkproducten.

Gezondere keuze

Manager Huismerk bij Plus, Elsbeth van Dam, over de tweede pilot: “Bij Plus staan we voor Goed Eten. We vinden het belangrijk om onze klanten te helpen om gezonder te eten. Daarom hechten we als supermarktketen veel waarde aan de keuze van de overheid voor het voedselkeuzelogo Nutri-Score. Met deze pilots willen we onze klanten alvast kennis laten maken met Nutri-Score, hiervan leren en onze producenten nog gerichter aanzetten tot productverbetering.”

Makkelijker

In de loop van 2022 wordt Nutri-Score als voedselkeuzelogo in Nederland ingevoerd. Uit allerlei onderzoeken blijkt dat er vanuit de consument veel vertrouwen is in het logo. Zo’n 70% vindt dat Nutri-Score helpt om producten simpel en snel met elkaar te vergelijken. Dat valt samen met dat 77% het een duidelijk en eenvoudig logo vindt om snel af te lezen of een product gezond of ongezond is.

Wes van Geneijgen

Hoofdredacteur van Eatly.nl. Freelance journalist en copywriter. Geniet van goed eten, drinken en een toffe trip. Mail: redactie@eatly.nl

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies