Online supermarkt Crisp ziet op twaalf maanden tijd omzet verzevenvoudigen

Online supermarkt Crisp ziet op twaalf maanden tijd omzet verzevenvoudigen

Vorig artikel Volgend artikel

Net als veel andere online aanbieders van boodschappen spint ook online supermarkt Crisp garen bij de coronacrisis. In de afgelopen twaalf maanden is de omzet meer dan verzevenvoudigd en als gevolg hiervan verhuisd het bedrijf deze week naar een nieuw distributiecentrum in Amsterdam.

Door de crisis zijn er steeds meer mensen die de weg naar de online supermarkt weten te vinden. Dat is een onderdeel van de omzetgroei, maar het heeft er ook mee te maken dat klanten meer zijn gaan uitgeven bij iedere bestelling. In totaal zijn de terugkerende klanten verantwoordelijk voor meer dan 85% van de omzet.

Recepten en ingrediënten

De online supermarkt heeft een groot aanbod aan verse producten. Die vinden klanten terug in een overzicht aan recepten waarbij het met een klik op het scherm mogelijk is om de ingrediënten van zo’n recept toe te voegen aan de winkelmand. In de eerste week na de introductie van deze functie voegde een kwart van de klanten een gerecht toe aan het winkelmandje.

Co-founder en CEO Tom Peeters is tevreden met de successen en de omzetcijfers: “We bestaan deze maand twee jaar. In die tijd hebben we ons bewezen als blijvende oplossing voor drukke gezinnen in het hele land, die met hun weekboodschappen beter eten. Ik ben er extra trots op dat we daarmee vele honderden banen in het leven hebben geroepen, en een duurzaam en blijvend landelijk afzetkanaal zijn voor honderden kleinschalige boeren, makers en kwekers.”

Korte keten

Crisp werkt met een zo klein mogelijke keten voor zijn verse producten. Pas nadat een klant iets heeft afgerekend, wordt het besteld bij de producenten. Zo heeft het bedrijf verder geen onnodige voorraad. Deze manier van werken zorgt voor een andere opzet van de distributie ten opzichte van andere (online) supermarkten.

Door de groei de afgelopen 12 maanden heeft Crisp de keuze gemaakt om te verhuizen naar een groter distributiecentrum in het westelijk havengebied van Amsterdam waar het bedrijf verder kan groeien.

Wes van Geneijgen

Hoofdredacteur van Eatly.nl. Freelance journalist en copywriter. Geniet van goed eten, drinken en een toffe trip. Mail: redactie@eatly.nl

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies