De redactie van Eatly brengt je het leukste nieuws op gebied van eten en drinken! Vragen? Stuur dan een mail naar Redactie [at] Eatly.nl.
Het is vandaag in Amerika nationale mosterddag. Volgens mosterdmerk French’s hét moment om letterlijk te komen met mosterd na de maaltijd: mosterdijs. Het is een samenwerking met Coolhaus Ice Cream en het ijs is de komende twee weken tijdelijk verkrijgbaar.
Op verschillende locaties in de States kun je deze aparte smaak zelf uitproberen. Het Franse mosterdijs wordt geserveerd in Los Angeles en in New York en is vanaf dit weekend verkrijgbaar. In LA moeten geïnteresseerden naar een Coolhaus-locatie gaan voor het ijs. En in New York rijdt er een foodtruck van French’s rond met het mosterdijs.
115 jaar mosterd
De samenwerking komt voort uit de wil om samen iets unieks te maken. Mosterd wordt al 115 jaar gebruikt en dit is dé manier om de Amerikanen eens te verrassen met de saus die ze normaal vooral op hun hotdog spuiten. CEO van Coolhaus, Natasha Case, vond het een grote eer en uitdaging: “Als liefhebbers van zoete, hartige, pure ingrediënten en unieke creaties, zijn wij ongelooflijk enthousiast om samen te werken met French’s Mosterd bij het creëren van dit unieke product.”
Het merk viert op deze manier hun campagne ‘Niet uit Frankrijk’, waar het zich richt op het verdedigen van de echte klassieke Amerikaanse smaken, maar met een onverwachte twist. Case wijdt hier verder over uit: “Het was zo leuk om deze klassieke kruidenmelange op een geheel nieuwe manier te verkennen en een onvergetelijke, zorgvuldig gemaakte ijssmaak te creëren die eigenlijk een best herkenbare Amerikaanse smaak heeft.”
Er wordt zelfs de komende weken een marketingcampagne opgestart waarin consumenten worden aangespoord om zelf aan de hand van een ingrediëntenlijst mosterdijs te maken en het thuis te proberen. Wie wil dat nou niet?
Wereldtentoonstelling in 1904
De mosterd van French’s kwam voor het eerst onder ogen van het grote publiek in combinatie met de hotdog op de Wereldtentoonstelling in 1904. Vanuit daar verwierf de mosterd een eigen plek in de keukenkastjes van de Amerikanen. Inmiddels is het merk uitgegroeid tot een van de grootste sausmerken met allerlei verschillende sauzen in hun portfolio.