Meer dan de helft van online boodschappen wordt bij AH gedaan

Meer dan de helft van online boodschappen wordt bij AH gedaan

Vorig artikel Volgend artikel

Door de quarantaine en de coronamaatregelen in supermarkten zijn dit jaar steeds meer Nederlanders online boodschappen gaan doen. Uit jaarlijks consumentenonderzoek van Deloitte blijkt dat het aantal consumenten dat via Albert Heijn online boodschappen doet met 3 procent is gestegen naar 60 procent.

Uit een ander onderzoek, van Multiscope, bleek begin dit jaar al dat 1,3 miljoen Nederlanders wekelijks online boodschappen doen. Dat is de afgelopen maanden alleen maar gestegen. Kijkend naar het nieuwste onderzoek van Deloitte staat Albert Heijn op eenzame hoogte. Bij Jumbo doet 33 procent (+2%) en bij Picnic 29 procent (1%) hun boodschappen.

Online boodschappen

Nieuwkomer Amazon valt qua percentage helemaal in het niets. Van de respondenten zegt 3% al eens bij het online platform levensmiddelen te hebben besteld. Dit jaar is het aantal mensen dat online boodschappen doet met 5% gestegen naar 18%.

Wel valt op dat er nog genoeg mensen die een soort en-en doen, want vijftien procent van de consumenten zegt zowel fysiek in de winkel als via het internet boodschappen te doen. Slechts 3% geeft alleen uitsluitend online boodschappen te doen.

Wes van Geneijgen

Hoofdredacteur van Eatly.nl. Freelance journalist en copywriter. Geniet van goed eten, drinken en een toffe trip. Mail: redactie@eatly.nl

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies