De redactie van Eatly brengt je het leukste nieuws op gebied van eten en drinken! Vragen? Stuur dan een mail naar Redactie [at] Eatly.nl.
Door de quarantaine en de coronamaatregelen in supermarkten zijn dit jaar steeds meer Nederlanders online boodschappen gaan doen. Uit jaarlijks consumentenonderzoek van Deloitte blijkt dat het aantal consumenten dat via Albert Heijn online boodschappen doet met 3 procent is gestegen naar 60 procent.
Uit een ander onderzoek, van Multiscope, bleek begin dit jaar al dat 1,3 miljoen Nederlanders wekelijks online boodschappen doen. Dat is de afgelopen maanden alleen maar gestegen. Kijkend naar het nieuwste onderzoek van Deloitte staat Albert Heijn op eenzame hoogte. Bij Jumbo doet 33 procent (+2%) en bij Picnic 29 procent (1%) hun boodschappen.
Online boodschappen
Nieuwkomer Amazon valt qua percentage helemaal in het niets. Van de respondenten zegt 3% al eens bij het online platform levensmiddelen te hebben besteld. Dit jaar is het aantal mensen dat online boodschappen doet met 5% gestegen naar 18%.
Wel valt op dat er nog genoeg mensen die een soort en-en doen, want vijftien procent van de consumenten zegt zowel fysiek in de winkel als via het internet boodschappen te doen. Slechts 3% geeft alleen uitsluitend online boodschappen te doen.
Verder lezen over Supermarkt

Nieuws28.07.2024
Uber Eats en Amazing Oriental werken samen vanuit de supermarkt

Recepten13.11.2023
Heerlijke kleine gerechtjes voor het kerstdiner

Nieuws29.06.2023
Derde helft wordt drooggelegd als het aan de staatssecretaris ligt

Food21.06.2023
5 tips om voedselverspilling te voorkomen tijdens de vakantieperiode

Nieuws18.06.2023
Zuiderburen grijpen in om boodschappen betaalbaar te houden, Nederlandse regering ziet hier niets in

Nieuws31.05.2023
Binnen een half jaar zijn basisboodschappen 15% duurder geworden

Food25.05.2023
Ajam Setan van culinair duo ‘Vrouw met de Baard’ exclusief verkrijgbaar bij Crisp

Nieuws25.05.2023