De redactie van Eatly brengt je het leukste nieuws op gebied van eten en drinken! Vragen? Stuur dan een mail naar Redactie [at] Eatly.nl.
Op producten die in de Schijf van Vijf zitten, staan bij supermarktketen Aldi vanaf deze week Disney-figuren op de verpakking. Onder de noemer Disney Kitchen krijgen gezonde producten Aladdin en verschillende Disney-prinsessen als Rapunzel en Jasmine op de verpakking.
Hiermee probeert de supermarktketen voor ouders en kinderen gezonde opties aantrekkelijker te maken. Zo komen ze onder andere op snackwortels en volkoren bollen te staan. Gedurende het jaar komen er steeds meer producten met Disney-personages in het assortiment.
Gezonde keuze
Volgens Nadie Winde, Manager Corporate Responsibility van Aldi Nederland, is dit een mooie stap om te helpen een gezonde keuze te maken. “We willen als Aldi gezonde voeding en een gezonde leefstijl bij gezinnen met jonge kinderen stimuleren. Door het gebruik van onder meer magische Disney-prinsessen op Schijf-van-Vijf producten (sic.) denken we dat het voor kinderen en ouders makkelijker is te kiezen voor gezonde producten”, vertelt ze.
Meer producten
Het komende jaar worden er meer producten in het assortiment die binnen de Schijf van Vijf vallen opgeleukt met een Disney-figuur. Ze zijn over een tijdje terug te vinden op: mineraalwater, mini-maïswafels, snoeptomaten, zoete appels, yoghurtdrink, pakjes halfvolle melk, appelmoes (zonder toegevoegde suikers), smeerkaas kids 30+ en snackkomkommers.