Albert Heijn komt nu ook met eigen kleding voor de ultieme zomeroutfit

Albert Heijn komt nu ook met eigen kleding voor de ultieme zomeroutfit

Vorig artikel Volgend artikel

Steeds meer bedrijven proberen met merchandise aan een vorm van klantenbinding te doen. Misschien wel de meest succesvolle vorm zijn de haute friture van Febo en de kledinglijn van Aldi. Onder het motto beter goed gejat, dan slecht verzonnen gaat de volgende overstag. Dit keer brengt Albert Heijn een limited edition kledinglijn uit voor de zomer.

Het gaat om een collectie die in beperkte oplage verkrijgbaar is. Dit is er te koop bij de supermarktketen: een Hawaii-shirt, een jog short, sokken, een trui en een vissershoedje. Alle items zijn voorzien van een retro Albert Heijn logo en verkrijgbaar vanaf 2,99 euro. Helemaal ideaal dus voor de festivalzomer.

BCI-katoen

Alle items in de collectie zijn gemaakt met BCI-Katoen. Het Better Cotton Initiatieve (BCI) zet zich samen met ontwikkelings-, milieuorganisaties en andere bedrijven in voor verduurzaming van de katoenteelt. Door de samenwerking met hen aan te gaan hoopt Albert Heijn en fans te bedienen en voor verduurzaming binnen deze sector te kunnen zorgen.

Johan van der Zanden, directeur marketing en communicatie, over de kledinglijn: “Het is geweldig dat klanten naast hun dagelijkse boodschappen ook bij Albert Heijn terecht kunnen voor een zomerse outfit voorzien van het herkenbare AH logo. Dit is één van de oudste onveranderde logo’s van Nederland. Mooi om te zien hoe dit tot uiting komt in de limited edition kledinglijn, speciaal voor alle fans.’’

Eigen merk

De limited edition collectie is onderdeel van het nieuwe kleding- en hometextielmerk van Albert Heijn genaamd ‘Blue’. De collectie omvat modieuze én betaalbare kleding voor dames, heren en kids en bed- en badtextiel. De gehele lijn is, net als de limited edition collectie, geproduceerd met BCI-katoen.

De limited edition collectie is vanaf maandag 4 juli zolang de voorraad strekt verkrijgbaar bij alle AH winkels en via de eigen website.

Wes van Geneijgen

Freelance journalist en copywriter. Geniet van goed eten, drinken en een toffe trip.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies