De redactie van Eatly brengt je het leukste nieuws op gebied van eten en drinken! Vragen? Stuur dan een mail naar Redactie [at] Eatly.nl.
Slimme jongens en meisjes daar Albert Heijn. Binnenkort is het Pasen. Dan wil je iets bedenken met kinderen want dat motiveert de ouders om flink wat paas gerelateerde lekkernijen in te slaan. En zo’n idee scoort natuurlijk helemaal als je ook nog iets met AI doet. Het wondermiddel dat alles doet veranderen al zullen heel wat mensen er geen snars van begrijpen. AH, Pasen en AI, dat moet voor verrassingen gaan zorgen toch…
Appie’s invulling bestaat uit een feestelijk paas assortiment, een TV-commercial en de ‘innovatieve inzet van AI’ om de paasfantasie van kinderen werkelijkheid te laten worden.
Centraal staat de bakkerij in de paascampagne van AH, met nieuwe producten voor op de paastafel. Als klanten kun je je paasfantasie werkelijkheid laten worden door een tekening in te sturen van hun idee voor een paasproduct. De vijf beste tekeningen worden met behulp van AI tot leven gebracht door de bakkerij van Albert Heijn.
Naast deze actie komt Albert Heijn met hun bekende assortiment en nieuwe producten voor jouw paastafel. Denk aan paashaasbroodjes en nieuwe creaties zoals de AH Excellent cronaantjes, een variantje op die roze versie en het AH Excellent Praliné-ei. Voor thuisbakkers zijn er bakpakketten zoals de AH Excellent Bakpakket luxe feeststol.
Johan van der Zanden, directeur marketing & communicatie bij Albert Heijn: “We willen dat Pasen een feest is voor iedereen met verrassende en betaalbare lekkernijen. Daarom hebben we bijna 40 nieuwe AH Excellent-producten aan het paasassortiment toegevoegd. Door AI te combineren met het ambacht van bakker kunnen we klanten een extra feestelijk Pasen bezorgen met hun eigen product op de paastafel.”
De TV-commercial van Albert Heijn toont de kinderen van supermarktmanager Ilse die hun fantasie de vrije loop laten en de bakkerij een handje helpen voor een smakelijk resultaat. De commercial is opgenomen in de bakkerij van Albert Heijn in Panningen en laat de echte bakkers van Albert Heijn in actie zien.
Alleen die inzet van AI, dat blijft toch een beetje wringen. Daar hadden de creatieven van AH met een online applicatie wel wat meer kunnen doen om kinderen te plezieren. Eigenlijk een gemiste kans.
Verder lezen over Albert-Heijn
Lifestyle02.09.2024
Albert Heijn & Freek Vonk komen met avontuurlijke spaaractie
Lifestyle28.08.2024
Albert Heijn Lanceert de AH leefstijlcheck voor een fit najaar
Nieuws29.12.2023
AH Overblijvers zijn er weer en wat doe je met eten dat over is van kerst
Nieuws20.03.2023
Het hamsteren bij Albert Heijn bestaat inmiddels 20 jaar
Nieuws12.09.2022