Carnaval verdient Nobelprijs voor de Vrede

Carnaval verdient Nobelprijs voor de Vrede

Vorig artikel Volgend artikel

Bavaria doet ook dit jaar een volgende stap om gekroond te worden tot hét carnavalsbier van Zuiden. Dit jaar pleit het biermerk dat carnaval de Nobelprijs voor de Vrede verdient. Het feest brengt namelijk mensen dichter bij elkaar, ongeacht leeftijd, opleiding, religie geaardheid, huidskleur of politieke voorkeur.

De redactie van Eatly huist in Noord-Brabant en de hoofdredacteur is een Limburger die al tien jaar in Tilburg woont, oftewel: carnaval (of vastelaovundj) is voor de meesten hier toch echt wel het feest der feesten. Zodoende dat deze nieuwe campagne van Bavaria een glimlach op onze gezichten tovert.

Limburg en Brabant

Het biermerk geeft met de campagne op een ludieke manier aandacht aan het gevoel van verbroedering en verbondenheid die heerst tijdens het volksfeest. In het campagnefilmpje onderaan het artikel zit al een nog nooit eerder gezien prachtig voorbeeld. Maar dat de campagne bijvoorbeeld steun krijgt van de Bond voor Carnavalsverenigingen in Limburg én de Brabantse Carnavals Federatie is al een sterk statement.

Rob van de Laar van de Brabantse Carnavalsfederatie over de samenhorigheid tijdens het volksfeest: “Carnaval zorgt er in het zuiden van het land traditioneel voor dat de neuzen dezelfde kant op staan. Al jarenlang draagt het georganiseerde carnaval met haar levendige volkscultuur bij aan cultureel én maatschappelijk leven en daarom kunnen wij niets anders dan dit gedachtegoed van Bavaria toejuichen. De credits voor dit resultaat komen toe aan de lokale carnavalsorganisaties die al tientallen jaren, een aantal zelfs al sinds de 19e eeuw werken aan ‘veredeling’ van dit volksfeest.”

Dailalalama

Een naam als deze verzin je alleen met een paar tarwesmoothies achter de kiezen. Maar in het campagnefilmpje roept de Dailalalama carnavalsvierder op zich achter het gedachtegoed te scharen via de website van de campagne.

“Als écht Brabants familiebedrijf is Bavaria sterk aan carnaval verbonden. We zijn er trots op en daarom willen we, samen met alle carnavalsvierders in Brabant en Limburg, er weer het mooiste feest van het jaar van maken. We hopen met deze ludieke campagne, met een kern van waarheid, ons steentje bij te dragen en te laten zien waarom carnaval zo'n mooi feest is. Het brengt mensen van allerlei pluimage, letterlijk en figuurlijk, samen en zorgt voor relativering”, zegt Florent Renders, marketing manager Bavaria bij Swinkels Family Brewers.
Redactie Eatly

De redactie van Eatly brengt je het leukste nieuws op gebied van eten en drinken! Vragen? Stuur dan een mail naar Redactie [at] Eatly.nl.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies