Albert Heijn start online proef met Nutri-Score

Albert Heijn start online proef met Nutri-Score

Vorig artikel Volgend artikel

Het lijken een beetje de Nutri-Score weken hier op Eatly, dat komt omdat er veel goed nieuws te melden is rondom het voedselkeuzelogo. Zo is Albert Heijn inmiddels een proef gestart op de website door bij circa 2.000 producten het logo te plaatsen.

De supermarktketen heeft als doel met de proef om te kijken of klanten hun producten daadwerkelijk filteren op basis van de Nutri-Score. Ook wordt gekeken of de achterliggende informatie over het voedselkeuzelogo duidelijk is en hoe dat invloed heeft op de aankoop van een product. De proef loopt tot en met 25 juni.

Producten

Het logo wordt online onder andere bij de volgende producten geplaatst: frisdrank, sappen, siropen, eetzuivel, drinkzuivel en houdbare zuivel. Om niet alleen op eigen waarnemingen af te gaan, wordt voor de proef samengewerkt met wetenschappers van verschillende (Nederlandse) universiteiten.

Aan het einde van vorig jaar werd in Nederland door het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport voor het voedselkeuzelogo Nutri-Score gekozen als nieuw logo voor heel Nederland. Inmiddels wordt de roep steeds sterker op dit voor heel de Europese Unie eensgezind in te voeren.

Nutri-Score uitgelegd

Nutri-Score geeft in één oogopslag met een kleur en lettercode aan welke producten binnen een productgroep een betere samenstelling hebben dan anderen. Daarvoor wordt gebruikgemaakt van een kleurcode van groen tot rood met daarop de letters A tot E. Kleurcode groen plus de letter A is het meest gezond, kleurcode rood met de letter E is het meest ongezond.

Redactie Eatly

De redactie van Eatly brengt je het leukste nieuws op gebied van eten en drinken! Vragen? Stuur dan een mail naar Redactie [at] Eatly.nl.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies