Unilever stopt met reclames gericht op kinderen

Unilever stopt met reclames gericht op kinderen

Vorig artikel Volgend artikel

De afgelopen maanden hebben we op Eatly met regelmaat aandacht besteed aan dat Nederlandse kinderen niet per se al te gezond eten. Dat heeft met allerlei factoren te maken, maar ook met grote voedingsbedrijven die via reclames jonge kinderen targeten. Unilver stopt daar per direct mee.

Als een van de grootste voedingsproducenten van ons land zo’n stap neemt, dan moet er iets goed mis mee zijn. Geen toeval dat er al een tijdje ophef over is hoe deze bedrijven via allerlei influencers en social media kanalen een zeer jonge doelgroep weet te bereiken.

Vanaf 12 jaar

Reclames richt Unilever vanaf nu op kinderen vanaf 12 jaar. Op sociale media gaat de maker van onder meer Ola- en Magnums-ijsjes op het eind van dit jaar tieners vanaf 13 jaar aanspreken. Door deze koerswijziging worden er door het bedrijf geen bekende mensen en influencers meer ingezet om producten aan de man te brengen.

Zelfs cartoonfiguren gaan minder gebruikt worden. Alleen maar in de winkels én dan op producten die niet te ongezond zijn. Dat is natuurlijk nog altijd voor interpretatie vatbaar. De wijzigingen gaan gelden voor alle ijsjes, drankjes, snacks en andere producten. Het doel is om dit voor het eind van het jaar overal doorgevoerd zijn. Voor het ijsmerk Ola zijn er meer veranderingen op komst, die heeft als doel om voor het eind van het jaar een maximum van 110 calorieën en 12 gram suiker per portie te hebben.

Redactie Eatly

De redactie van Eatly brengt je het leukste nieuws op gebied van eten en drinken! Vragen? Stuur dan een mail naar Redactie [at] Eatly.nl.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies