De redactie van Eatly brengt je het leukste nieuws op gebied van eten en drinken! Vragen? Stuur dan een mail naar Redactie [at] Eatly.nl.
Als je naar een stad reist waar je nog niet echt bekend bent, dan is het altijd handig om wat toffe tips te krijgen waar je moet zijn op het gebied van eten en drinken. Met een beetje googlen kom je al een eind, toch is het enigszins omslachtig. De app Soulpicks probeert daar een eind aan te maken door het inzetten van locals en experts.
De eerste tip die je meestal van mensen krijgt als je een goed restaurant zoekt in een ‘nieuwe’ stad, ‘kijk even waar veel lokale mensen eten’. Soulpicks speelt op die behoefte in door middel van de top van de bar-, bier-, food- en koffiescene – waaronder Tess Posthumus, Ron Simpson en Jonathan Winters- in bijvoorbeeld steden als Brussel, Berlijn en Kopenhagen die hun favoriete plekken delen via de app.
Tegengeluid
De app is ontwikkeld door Pascal Ontijd, de medeoprichter van SnappCar. In zijn ogen biedt de app een tegengeluid: “Anno nu zijn mensen steeds meer op zoek naar authentieke ervaringen. Met Soulpicks helpen we mensen díe plekken te vinden die bij hen passen. Niet op basis van betaalde reviews of wensen van adverteerders, maar op basis van hun eigen voorkeuren, die van hun bekenden én inspirerende experts die gebruikers zelf willen volgen.”
Gebruikers van de app kunnen hun favoriete plekken erin opslaan en delen binnen een eigen kring van vrienden en bekenden. Daarbij is het mogelijk om experts en locals te volgen die zichzelf op persoonlijke titel aan het platform hebben verbonden en hun favoriete plekken op het gebied van travel, lifestyle, food, of leisure met hun volgers delen.
Grote investeerders
Soulpicks werd voor de zomer vorig jaar gelanceerd en haalde via allerlei investeerders 1,2 miljoen binnen. Onder hen Michael Birch, een van de belangrijkste investeerders in Pinterest, en Lily Cheng, voormalig hoofd TripAdvisor Azië.
De app kan gedownload worden via de App Story en Google Play.