Bananen, daar zit muziek in

Bananen, daar zit muziek in

Samenwerking Chiquita x Spotify

Vorig artikel Volgend artikel

Bananenonderneming Chiquita is deze week een samenwerking gestart met Spotify. Bijna tachtig jaar na het uitbrengen van de iconische Chiquita-jingle blijkt er nog altijd muziek in bananen te zitten. Scan de blauwe sticker op je bananen en luister thuis naar een van de Spotify-lijsten van het bananenmerk.

Vanaf deze week zijn er op de bananen van Chiquita, in beperkte oplage, vijf verschillende stickers te vinden. Door een van de stickers te scannen met de Spotify-app, kun je meteen luisteren naar speciale afspeellijsten die geïnspireerd zijn door de bananenonderneming. Wat de cirkel helemaal rond maakt, zijn de vijf nieuwe remixes van de originele jingle uit 1950 die ook te beluisteren zijn.

Vijf afspeellijsten

De vijf afspeellijsten die je op kan roepen via de stickers moeten dien als bron voor positieve ontspanning. Iedere afspeellijst heeft een eigen thema. Feeling Happy beat alle nieuwe trending liedjes. Tropical Vibes is de basis voor het Chiquita-erfgoed en jingle. Smile Workout zit boordevol opzwepende muziek. Classics zorgt aan de hand van hits uit de laatste decennia voor een trip down memorylane. Cook & Dance zit vol met Latino-meezingers en sfeermuziek voor tijdens het koken.

Chiquita x Spotify -sticker
(Afbeelding: Spotify-sticker op Chiquita bananen - ©Chiquita x Spotify)

Steun in de rug

Carlos Lopez Flores, directeur van Chiquita, ziet dit als steun in de rug voor iedereen die thuiszit. Hij vertelt: “De blauwe-stickerserie met Spotify is bedacht om iedereen die thuiszit een steuntje in de rug te geven met vrolijke muziek, en om fans wereldwijd in beweging te laten komen. Via de 248 miljoen maandelijkse actieve gebruikers van Spotify zet Chiquita zijn missie voort. We benadrukken de leuke kant van gezond leven door fans uit te nodigen in beweging te komen en ondersteunen hen in deze moeilijke tijd met positiviteit.”

Gouden Banaan

Naast de stickers die naar een afspeellijst leiden, zijn er ook stickers met een ‘Gouden Banaan’. Via die sticker word je naar een podcast geleid waar een wachtwoord wordt prijsgegeven. Daarmee wordt op de website van Chiquita toegang een game verkregen waarmee allerlei prijzen te winnen zijn. Onder meer luidsprekers van Chiquita en premium-abonnementen op Spotify.

Peter Bolijn, Marketing manager van Chiquita Benelux: “Chiquita heeft met zijn iconische sticker al vaker succesvolle samenwerkingen opgezet. Spotify is de derde (technische) partner waarmee we de handen ineenslaan, na samenwerkingen met onder andere Shazam en Snapchat. Met de stickeracties blijven we continu nieuwe technologieën en oplossingen ontdekken. Dat sluit aan bij ons doel om klanten virtuele en creatieve ervaringen te bieden, bijvoorbeeld om hen te entertainen of meer over onze producten te vertellen.”

Redactie Eatly

De redactie van Eatly brengt je het leukste nieuws op gebied van eten en drinken! Vragen? Stuur dan een mail naar Redactie [at] Eatly.nl.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies