Voor het eerst in 10 jaar weer meer brood gegeten

Voor het eerst in 10 jaar weer meer brood gegeten

Vorig artikel Volgend artikel

Voor het eerst in 10 jaar hebben we in een jaar weer meer brood gegeten. In 2019 steeg de consumptie van brood namelijk met 1,5% ten opzichte van 2018. Het Nederlanders Bakkerij Centrum (NBC) is in 2018 een campagne begonnen om het imago van brood op te poetsen.

In dat jaar kwam het NBC met de imagocampagne ‘Brood. Goed verhaal’ en naar eigen zeggen werd die zijn vruchten af. Al jaren nam de consumptie van brood af, dat zorgde ervoor dat er vanuit Europa een broodcampagne op werd gestart. In het eerste jaar van die campagne werd de daling van de broodconsumptie teruggebracht tot 0,9%.

Volkoren brood

Volgens de NBC ligt het aan verschillende oorzaken dat er weer meer brood wordt gegeten. Natuurlijk de eigen en Europese campagne, maar ook de toenemende belangstelling voor volkoren producten en de de link van voeding met gezondheid.

Het onderzoeksrapport ‘Impact Report 2019’ geeft de resultaten weer van de twee jaar aan imagocampagne die in België en Nederland plaatsvindt. Daarbij wordt gebruikt van alle voorhanden media en 700 proeverijen in supermarkten en winkelcentra. In 2020 gaat de campagne door.

Redactie Eatly

De redactie van Eatly brengt je het leukste nieuws op gebied van eten en drinken! Vragen? Stuur dan een mail naar Redactie [at] Eatly.nl.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies