Nieuwe samenwerking tussen Johnnie Walker en HBO

Nieuwe samenwerking tussen Johnnie Walker en HBO

Twee nieuwe GoT-whiskeys

Vorig artikel Volgend artikel

Laten we vooral niet beginnen met een serie spoilers van hoe het achtste en laatste seizoen van HBO’s Game of Thrones eindigde. Daar is al genoeg over geschreven. In de herfst van 2018 kwam de eerste samenwerking tussen Johnnie Walker en HBO op de markt: White Walker. Die krijgt een vervolg met ‘A Song of Ice’ en ‘A Song of Fire’.

De namen van de twee whiskeys zijn natuurlijk een knipoog naar de boekenreeks waarop de serie is gebaseerd: ‘A Song of Ice and Fire’. De vice-president van licenties & retail, Jeff Peters, is verheugd met de hernieuwde samenwerking: “We zijn erg trots om weer samen te werken met Johnnie Walker om meer whisky's naar het GoT-universum te brengen. Het publiek van Game of Thrones blijft zich bezighouden met de cultuur rondom de serie en zoekt naar de speciale verzamelobjecten die het doen voortleven. Na het zien van de reuring die er kwam door White Walker van Johnnie Walker, zijn we verheugd om het einde van een episch verhaal te vieren door het aanbieden van meer kwaliteit whiskeys voor fans van de show en whiskeyliefhebbers om te verzamelen en van te genieten.”

A Song of Ice

Deze whiskey is natuurlijk geïnspireerd door House Stark en, naar we de marketingafdeling mogen geloven, ‘de meedogenloze kracht van ijs die bergen vormt en rivieren stopt’. Het is een passende mix van single malt whiskeys van Schotse distilleerderij Clynelish. Met een frisse, schone smaak met een koude, zachte afdronk. De illustratie op de fles bevat besneeuwde bossen, een knipoog naar de koude winters in The North. Aan de voorkant prijkt een felle direwolf met rode (?) ogen.

A Song of Fire

Er is geen ijs zonder vuur dus de tegenhanger van bovenstaande whiskey is ‘A Song of Fire’, geïnspireerd door House Targaryen. De whiskey bevat smaken van subtiele rook van de verwarmde mout van de Schotse Coal Ila-distilleerderij. Hij heeft wat meer punch dan zijn ijzige tegenhanger en is vooral bedoeld om rustig van te genieten. Een volle smaak die een warme, gladde afwerking geeft, aldus de marketingafdeling van Johnnie Walker. Het design op de fles is fel met vuur, vonken en een sinister ogende draak.

Net als de direwolf en de draak kijken de logo’s van Johnnie Walker elkaar aan. Deze ‘face-off’ vertegenwoordigd de ingewikkelde dynamiek tussen beide huizen. De whiskeys zijn vanaf oktober wereldwijd te krijgen, maar voor nu alleen in de VS.

Redactie Eatly

De redactie van Eatly brengt je het leukste nieuws op gebied van eten en drinken! Vragen? Stuur dan een mail naar Redactie [at] Eatly.nl.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies