Monkey 47 introduceert zes lege jubileumflessen voor 10-jarig bestaan

Monkey 47 introduceert zes lege jubileumflessen voor 10-jarig bestaan

Vorig artikel Volgend artikel

Het Duitse ginmerk Monkey 47 viert dit jaar haar 10-jarig bestaan. Om dat te vieren brengen ze zes jubileumflessen uit, alleen zijn die niet gevuld. De iconische primaat van het ginmerk staat voor de SAD but TRUE-campagne zijn plek af aan zes van de meest bedreigde primaten ter wereld.

Deze campagne is ontstaan omdat het ginmerk wat terug wil geven aan de wereld voor haar jubileum. Zodoende worden de zes speciale flessen leeg verkocht en worden alle opbrengsten gedoneerd aan het World Wide Fund for Nature (WWF). Consumenten kunnen vanaf vandaag (29 mei) de fles kopen voor 25 euro via de Monkey Kiosk.

Sad but true

De redenen waarom deze campagne noodzakelijk is, is volgens Monkey 47 triest en alarmerend. Op dit moment worden 283 soorten primaten met uitsterven bedreigd en dat komt mede door ons. De grootste oorzaken van deze situatie zijn stroperij en ontbossing waardoor deze primaten een steeds kleiner leefgebied krijgen en hun aantallen drastisch kleiner worden.

Op de zes jubileumflessen staan de: Milton's Titi, Roloway Monkey, Western Gorilla, Bornean Orangutan, Golden Lion Tamarin en de Proboscis Monkey afgebeeld.

Lege fles

Iedere fles gaat ooit op en is dan leeg. Met dat idee in het achterhoofd ontstond het onconventionele idee om de flessen op voorhand al leeg te verkopen voor een goed doel. Voor een korte tijd wordt de eigen geliefde primaat ingeruild voor zes bedreigde primaten. Wel een lege fles, maar geen lege gedachte erachter.

Redactie Eatly

De redactie van Eatly brengt je het leukste nieuws op gebied van eten en drinken! Vragen? Stuur dan een mail naar Redactie [at] Eatly.nl.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies