Internationale primeur voor Nederland: Heinz introduceert vleesvervangers

Internationale primeur voor Nederland: Heinz introduceert vleesvervangers

Vorig artikel Volgend artikel

Het is deze week ‘De Nationale Week zonder Vlees & Zuivel’ en inmiddels is dat het moment voor allerlei producenten om nieuwe plantaardige producten te introduceren. Dit jaar zat er weinig boeiends tussen, behalve dan dit opvallend nieuws: Heinz (die van de ketchup) introduceert eigen vleesvervangers.

Daarmee heeft Nederland de internationale primeur voor de introductie van deze producten. Het gaat om drie vegetarische burgers en vegetarisch gehakt. Het bedrijf wil met deze producten de smaak en textuur van vleesvervangers naar een hoger niveau tillen voor mensen die zich nu niet aangetrokken voelen tot het assortiment.

Nieuwe markt

Het is interessant om te zien dat het bedrijf inspeelt om duidelijke geluiden uit de markt die te maken hebben met teleurstelling over de smaak van plantaardige vleesvervangers. Als maker van sauzen en andere producten waar tomaten een hoofdrol spelen, kun je zeggen dat het bedrijf altijd al plantaardig is geweest.

Combinatie

Vandaar dat er ook gekozen is om producten te ontwikkelen die sowieso altijd al in verband staan met de huidige producten van Heinz. De ketchup wordt natuurlijk het meest gebruikt in combinatie met een hamburger en de tomato frito knal je vaak als basis in een pastasaus. Niet gek dus dat er nu Heinz burgers en gehakt op de markt zijn gekomen.

Primeur

Dat Nederland de wereldwijde primeur krijgt is volgens het bedrijf niet heel vreemd. Nederland is de ideale testmarkt, omdat het aanbod en de consumptie van plantaardige vleesvervangers hier relatief sterk ontwikkeld is vergeleken met andere Europese landen. Bovendien heeft Heinz als merk een sterke aanwezigheid in de keukens van miljoenen Nederlandse gezinnen.

Bob Rog, Managing Director Kraft Heinz Benelux, over de introductie: “Met deze nieuwe vleesvervangers willen we mensen op een laagdrempelige manier en vanuit een vertrouwd merk aanspreken. De meeste vleeseters staan er namelijk echt wel voor open om hun vleesconsumptie te verminderen, maar zoeken nog naar een vertrouwd merk met een positieve smaakbeleving. Tegen die mensen zeggen we nu: probeer Heinz en laat je positief verrassen.”

De nieuwe producten liggen vanaf nu in de koeling bij DekaMarkt en Jumbo.

Redactie Eatly.nl

De redactie van Eatly brengt je het leukste nieuws op gebied van eten en drinken! Vragen? Stuur dan een mail naar Redactie [at] Eatly.nl.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies