Een nieuwe variant van ons favoriete waterijsje: de Hollandse Raket

Een nieuwe variant van ons favoriete waterijsje: de Hollandse Raket

Vorig artikel Volgend artikel

Vandaag lanceert OLA een nieuwe variant op het favoriete waterijsje van Nederland; de Hollandse Raket. Deze komt nu namelijk ook verkrijgbaar in de kleuren van de Nederlandse vlag. Het daarmee is de eerste keer, sinds de introductie van de Raket 55 jaar geleden, dat het oer-Hollandse ijsje in een nieuwe kleur- en smaakcombinatie wordt uitgebracht.

Koningsdag

Speciaal voor Koningsdag zal er ook een ijscokar door de feestende mensenmassa in Amsterdam trekken om het nieuwe Raketje te laten proeven. Naast een nieuw kleurenpalet, is er ook aan een verfrissend nieuwe smaakcombinatie gedacht. De Hollandse Raket bestaat uit de smaken framboos, citroen-limoen en cola. En uiteraard blijft ook de vertrouwde Raket gewoon verkrijgbaar.

raketje-rood-wit-blauw

Over De Raket

"Vorig jaar haalden we een 1 april grap uit door aan te kondigen dat de Raket uit de schappen zou verdwijnen. Nederland kwam massaal in actie, waarmee duidelijk werd hoe enorm geliefd dit iconische ijsje is." Aldus Thijs Sleddering, Sr. brand manager Ice Cream van OLA.

Daar zijn ze bij OLA mee aan de slag gegaan. "Die liefde voor het oer-Hollandse Raketje hebben we letterlijk genomen, door de kleuren van onze vlag te gebruiken."

Unilever verkocht in 1959 zijn eerste ijsje in Nederland: Fruti. Deze had destijds twee smaken: framboos en sinaasappel. Daar werd in 1962 de smaak ananas aan toegevoegd, en de Raket was geboren. Het ijsje werd gelanceerd in periode dat ruimtevaart in opkomst was.

Vorig jaar gingen er bijna 38 miljoen Raketjes over de toonbank.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies