Boodschappen halen bij de supermarkt blijven we allemaal doen, maar toch begint het online eten en drinken bestellen bij een speciaalzaak aan terrein te winnen. Momenteel bestelt 16% van de consumenten wel eens bij een online speciaalzaak en 5% zelfs wekelijks. Maar ook alcoholische dranken worden veel online besteld. Zo blijkt uit de Smart Food Monitor van Multiscope.
Alcohol
Bijna één op de zes Nederlandse consumenten (16%) bestelt wel eens eten en drinken via een online speciaalzaak. Eén op de twintig (5%) doet dit zelfs wekelijks: hetgeen neer komt op 650.000 consumenten.
Een online bestelling betreft vaak alcoholische dranken, bijvoorbeeld bij online wijnhandels: vier op de tien online bestellers (44%) doen dit.
En de belangrijkste reden om bij een online speciaalzaak te bestellen is het bredere assortiment (19%). Daarnaast hoef je als consument de deur niet uit (18%) en levert het tijdsbesparing op (16%). Ook biedt de online speciaalzaak een betere kwaliteit dan de supermarkt (15%).
Meest populair
In Nederland blijkt de website Gall.nl is de meest populaire online speciaalzaak (16%). Bij Wijnvoordeel.nl wordt door 13% van de online shoppers wel eens besteld. En ook Bakkerbart.nl (8%), Wijnwinkel.nl (7%), Broodbezorgd.nl (3%) en Koopeenkoe.nl (3%) zijn populair.

Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Behalve...