Albert Heijn neemt leefstijlplatform FoodFirst Network over

Albert Heijn neemt leefstijlplatform FoodFirst Network over

Vorig artikel Volgend artikel

Albert Heijn zet gezond leven steeds meer centraal. Vandaag werd bekendgemaakt dat de grootgrutter FoodFirst Network overneemt. Dit is een online leefstijlplatform, waar gebruikers een abonnement afsluiten en advies krijgen over voeding, beweging, slaap en ontspanning. Rudolph van Veen en Irene Moors zijn bekende gezichten van het platform.

FoodFirst Network past bij ambities van Albert Heijn

Het FoodFirst Network is een volledig reclamevrij online leefstijlplatform. Zodra de overname volledig is afgerond, naar verwachting in het tweede kwartaal van dit jaar, blijft het platform zijn eigen merk en organisatie behouden. Het concept van betaalde abonnees blijft voorlopig ook intact. Zij betalen voor advies van specialisten over allerlei gezondheidsvraagstukken. Op FoodFirst Network zijn ook recepten te vinden die passen bij een gezonde levensstijl. Abonnees hebben toegang tot deze recepten. Hoe de samenwerking er precies uit gaat zien, is nu nog niet bekend. Albert Heijn geeft in het persbericht aan dat de overname kansen biedt voor speciale acties voor klanten en de honderdduizend medewerkers van de supermarkt.

Wij willen de supermarkt zijn die klanten helpt bij een gezondere levensstijl. Bijvoorbeeld met de introductie van veel gezonde producten zoals recent de pureersoepen, met transparante informatie over ingrediënten zoals suiker en vet, de introductie van een voedingswaardendashboard en natuurlijk ook met recepten op ons allerhande platform. Alle ingrediënten voor een beter leven geven dus, voor iedereen. FoodFirst Network past daarmee perfect bij onze ambitie. Samen kunnen we onze rol in Nederland ten aanzien van gezondheid verder invullen. Het platform en de kennis die wij met FoodFirst Network in huis halen is relevant voor onze klanten en voor ons als bedrijf. Ik verheug me dan ook op de samenwerking met het team van FoodFirst Network.
- Marit van Egmond, CEO Albert Heijn

Supermarkt heeft al veel stappen gezet op het gebied van gezonde voeding

De laatste jaren heeft Albert Heijn al veel stappen gezet op het gebied van gezonde voeding. Het gebruiken van minder suiker in producten is een van de ambities van de supermarkt. Dat gebeurt actief, maar wel stap voor stap, zodat klanten er rustig aan kunnen wennen. Vorig jaar introduceerde AH "Mijn Voedingswaarden". Met deze tool kun je precies zien hoeveel calorieën een product bevat en wat de hoeveelheid suiker, zout, eiwitten en vezels is.

FoodFirst Network heeft ineens een enorm bereik

Bij FoodFirst Network zijn ze opgetogen over de overname. Managing Director Jan Dekker vertelt: “Met deze stap krijgen wij in één klap een enorm bereik en dat past precies bij onze missie: zoveel mogelijk mensen helpen gezonder te leven. Het is heel gaaf om te horen dat Albert Heijn ons als belangrijke toevoeging aan hun propositie beschouwt – dat geeft ons een goed gevoel en het potentieel van ons platform groeit er exponentieel mee. Dat we binnen het AH-concern zelfstandig verder kunnen bouwen is natuurlijk een pré. Tegelijkertijd hebben wij veel zin in de samenwerking met de professionals van Albert Heijn”.

Irene Boskma

Irene is tekstschrijver en blogger. Naast schrijven vindt ze het leuk om hard te lopen en de wereld rond te reizen. Of dat nu korte of lange trips zijn,...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies