Albert Heijn maakt podcast over herkomst van eten

Albert Heijn maakt podcast over herkomst van eten

'Op ons bord' heet de 5-delige serie

Vorig artikel Volgend artikel

Albert Heijn start vanaf 11 april met de nieuwe podcast-serie 'Op ons bord'. Hiermee wil de supermarktketen meer vertellen over waar ons eten vandaan komt en wat we in de toekomst kunnen verwachten op het gebied van de productie ervan. Met zoveel verschillende termen, weet een consument soms niet meer waar hij goed aan doet. Wat houdt biologisch, duurzaam en lokaal precies in? Albert Heijn gaat die onderwerpen behandelen in de nieuwe podcast-serie.

Bewuster kiezen wat je in je mond stopt

"Ik wil bewuste keuzes maken over wat ik in mijn mond stop", zegt Justin Verkijk, presentator van de nieuwe podcast-serie en radiomaker en DJ. In iedere aflevering gaat Justin langs bij boeren, telers, producenten en experts om de antwoorden verzamelen op vragen. Zo onderzoekt hij bijvoorbeeld alternatieve teeltmethoden en kweekvlees.

Weten waar producten vandaan komen

De supermarktketen wil precies weten waar hun versproducten vandaan komen en heeft de ambitie uitgesproken om uiterlijk in 2025 alle versketens transparant te maken.

Hierover zegt Anita Scholte op Reimer, directeur Kwaliteit & Duurzaamheid bij AH: "Alleen dan weten we zeker dat het is geproduceerd met respect voor mens, dier en milieu. Het is belangrijk dat onze klanten daarop kunnen vertrouwen. Daarom ben ik blij met deze podcast-serie. Ik verwacht dat de afleveringen veel inzicht verschaffen en dat er een dialoog ontstaat over de manier waarop we tegen de productie van eten aankijken."

Niet de eerste podcast van Albert Heijn

'Op ons bord' is niet de eerste podcast van AH. Vorig jaar kwam de supermarkt met 'Bezeten van eten'. Deze serie werd gepresenteerd door Lize Korpershoek, die hiervoor iedere week een andere keuken in dook. De serie bestaat uit 13 afleveringen en is hier terug te luisteren.

De nieuwste serie is vanaf 11 april beschikbaar via Apple podcast, iTunes, Spotify, Stitcher en Soundcloud. Er worden vijf afleveringen gemaakt en elke 2 weken kun je een nieuwe beluisteren.

"Iedere aflevering heeft een ander thema. Met de journalistieke insteek die we gekozen hebben, kunnen we een genuanceerd beeld schetsen van de herkomst én toekomst van ons eten. Luisteren naar Justin’s zoektocht is leuk en pakkend voor iedereen die geïnteresseerd is in goed eten", aldus Fleur Bernhard, director Social Media bij Albert Heijn.

Irene Boskma

Irene is tekstschrijver en blogger. Naast schrijven vindt ze het leuk om hard te lopen en de wereld rond te reizen. Of dat nu korte of lange trips zijn,...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies