Eén op de tien vrouwen leest foodblogs

Eén op de tien vrouwen leest foodblogs

Vorig artikel Volgend artikel

Uit de Smart Food Monitor van Multiscope is gebleken dat één op de 10 vrouwen inspiratie opdoet voor nieuwe recepten via online kanalen. Zo zijn met name de foodblogs en -vlogs in opkomst! Multiscope deed hiervoor marktonderzoek onder zo'n 7.000 Nederlanders.

Food inspiratie

We doen verder nog altijd inspiratie op via traditionele kanalen. Uit het onderzoek van Multiscope blijkt verder dat meer dan de helft van de Nederlanders (51%) gebruikmaakt van gratis winkelmagazines. Dit is veruit de populairste bron van inspiratie voor recepten en nieuwe producten. Natuurlijk vragen we ook nog altijd (food)tips aan familie en vrienden (46%) en doen we inspiratie op via kookboeken (45%). Een nieuw kanaal zijn nu dus ook de foodblogs en foodvlogs!

Worden foodies steeds populairder?

Met name vrouwen zijn fan van de online foodkanalen. Uit het onderzoek blijkt namelijk dat zo'n 10% van de vrouwen ze leest. Daarbij komt dat de invloed van blogs en vlogs erg groot is. Zo zijn negen op de 10 volgers van foodblogs en -vlogs weleens beïnvloed na het zien van een video of na het lezen van een blog!

Om inspiratie op te doen voor nieuwe recepten zijn ook social media kanalen erg populair. Daarbij raadplegen we Facebook het meest (89%). Een veel genoemde inspiratiebron is bijvoorbeeld het kanaal Tasty. Overigens worden de sociale kanalen het meest door jongeren gebruikt ter inspiratie. Bijna de helft van de 18 tot 34 jarigen gebruikt deze bron. Bij 50-plussers is dit nog maar 10%.

Header afbeelding: Fotolia: Spectral-Design

Redactie Eatly

De redactie van Eatly brengt je het leukste nieuws op gebied van eten en drinken! Vragen? Stuur dan een mail naar Redactie [at] Eatly.nl.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies