Nom: een livestream platform voor foodies

Nom: een livestream platform voor foodies

Om nom nom nom

Vorig artikel Volgend artikel

Persicope blijft aan populariteit winnen, Facebook gaat live video voorrang geven op jouw timeline, en bij Twitch komen er dagelijks steeds meer games, streams en bezoekers bij. Het live streamen van hetgeen jij aan het doen bent wordt dus steeds populairder. En er komt een nieuw platform bij voor iedereen die van lekker of gezond eten houdt: Nom.

Het is een nieuw live streaming platform voor bourgondiërs, fijnproevers, healthy foodies, thuiskoks, professionele koks en eigenlijk iedereen die geïnteresseerd is in culinaire kunsten of hun eigen keuken avonturen in real-time willen delen.

Het platform stelt gebruikers in staat om beelden uit te zenden vanaf een iOS of desktop apparaat. Kijkers kunnen vervolgens de interactie aangaan door gebruik te maken van de reactie knoppen of een 1-op-1 chat aan te gaan. Het idee is om gebruikers overal ter wereld in staat te stellen hun eigen live cooking show te draaien.

nom
De homepage van Nom

YouTube

Steve Chen, mede-oprichter van YouTube, en Vijay Karunamurthy, voormalig hoofd engineering bij YouTube, hebben het live video platform gisteren gelanceerd. Chen zal de dienst volgende week tijdens SXSW demonstreren.

Homepage

Op de homepage staan een aantal lopende en toekomstige 'nomcasts' die je kan bekijken. En tevens is het mogelijk om via de verschillende kanalen op zoek te gaan naar oude streams.

Je kan natuurlijk ook zelf de lucht ingaan met een livestream in slechts een kwestie van seconden of een statische post maken met foto's, links en tekst. Daarnaast is het mogelijk om eerder opgenomen video toe te voegen, of links en gifjes toe te voegen aan jouw livestreams.

En dan zit er nog een nieuwe functie aan te komen die het gebruik van meerdere camera's mogelijk moet maken. Dat moet ervoor zorgen dat het een meer aantrekkelijk platform wordt dan bestaande diensten als Periscope.

Collaboration is key for us at Nom. We worked with an incredible group of chefs, makers, and creators to build the site and app they would want to reach an audience live. Now any creative team can produce their own show. We're seeing people use Nom for coffee tastings, cooking demos, and live coverage of pop-up experiences.
- Vijay Karunamurthy, CEO van Nom.
Jeroen de Hooge

Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Behalve...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies