Coca-Cola: 2017 het jaar van zero sugar

Coca-Cola: 2017 het jaar van zero sugar

Vorig artikel Volgend artikel

Het gaat goed met Coca-Cola zero sugar. De vraag naar het calorievrije drankje groeit sterk sinds de introductie in het van najaar 2016. En dat komt vooral omdat de smaak van de vernieuwde Coca-Cola zero sugar nog meer lijkt (smaakt) op de klassieke Coca-Cola.

Calorievrij

Om meer keuze te bieden, lanceert Coca-Cola de calorievrije drank nu in 2 nieuwe smaken: Lemon en Vanilla. En daarnaast zit er ook nog een grote campagne gericht op zero sugar aan te komen.

Dat de zero sugar producten op smaakbeleving goed scoren is een mooi compliment voor de Research & Development labs. Daar zijn er teams die continu bezig met de ontwikkeling van meer calorievrije en caloriearme dranken.

Coca-Cola focust bewust op vernieuwende en verfrissende alternatieven die geen suiker en calorieën bevatten. Want in 2020 wil het de gemiddelde hoeveelheid calorieën per verkocht product met 15 procent verminderd hebben.

Minder suiker

Margreet van Staalduijnen, brand manager Coca-Cola: "We geloven in een toekomst waarin de dranken van Coca-Cola steeds minder suiker bevatten, maar nog steeds zo lekker smaken. Coca-Cola zero sugar is hét bewijs dat het kan. We zien het marktaandeel en de volumes voor deze variant hard groeien."

Beschikbaar

Coca-Cola zero sugar Lemon en Vanilla is verkrijgbaar bij Albert Heijn. Er is tevens een variant met cherry-smaak verkrijgbaar in diverse supermarkten.

cola
Redactie Eatly

De redactie van Eatly brengt je het leukste nieuws op gebied van eten en drinken! Vragen? Stuur dan een mail naar Redactie [at] Eatly.nl.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies